You are currently viewing MONSTER HUNTER WORLD

MONSTER HUNTER WORLD

 Kedysi dávnejšie som opisoval jednu gamesku , ktorú som objavil v 2007, ktorá bola určená na zariadenie (hernú konzolu) Sony PSP. Jej meno bolo Monster Hunter Freedom 2 a radím ju medzi tie hodnotnejšie gamesky môjho života, hlavne z dôvodu obrovského obsahu, ktorý nenudí ani po mnohých hodinách, táto hra ponúka dĺžku hrateľnosti cez 1000 hodín čistého času, čo sa môže javiť ako skutočne absurdné číslo, ale je to tak. Japonci boli vždy šialenci (v dobrom) a robili vždy ultimátne záležitosti.

Že o čo ide vo všeobecnosti. Celá séria tohoto japonského skvostu je na svete už dlhé roky a jadro zostáva zachované. Ste postavou, ktorá rieši, skúma, hľadá, vymýšľa, vyrába obrovské množstvo funkčných položiek. Zdroj vašich surovín a poznania sa nachádza v rozsiahlom geografickom prostredí , ktoré je tvorené viacerými charakteristickými oblasťami. Zahŕňajú púšte, pralesy, mierne pásmo, subtropické prímorské pásmo(s morom samozrejme – ste na obrovskom ostrove), lesostepy a arktické vysokohorské podmienky. V týchto prostrediach sa nachádza ťažko opísateľné množstvo flóry a fauny (od mikrorastlin a chrobače až po megastromy, či rastliny a megagiganticke zvery, vrátane všetkých rôznych veľkosti , ktoré sa nachádzajú medzi tým,či už vo vzduchu, alebo vo vode), minerálov, nerastných látok a mnoho iného, ktoré sa dá zbierať a ťažiť.

Aký to má význam? V Monster Hunter hrách ste ten, ktorý rieši problémy menšej, či väčšej skupiny ľudí, ktorí bez vašej asistencie nemajú šancu prežiť v nehostinných a divokých podmienkach nádherného sveta. Spočiatku chodíte na prieskumné a spoznávacie výpravy, kde sa vám pod nohy pletie kadejaká háveď. Od malých bylinožravcov až po gigantické mäsožravé opachy. Od vodných zvieratiek, cez plazy, cicavce, hmyz, lietajúce a plávajúce potvory a množstvo ďalšieho. V celom rozpätí veľkosti. Spoznávate environment danej lokácie, spoznávate rastliny, pôdu, minerály, prostredie, potravinový reťazec, jednoducho ste pozorovateľ nádhernej živej prírody . Čoraz väčšie množstvo poznatkov samozrejme využívate účelne (alebo neúčelne) vo svoj prospech.

Vždy vyrážate zo svojej základne. Tou môže byť napríklad nejaká malá dedinka, či osada, ktorá má kompletnú infraštruktúru na prípravu vašich aktivít a zámerov (kompletný manažment postavy a jej vývoja) – v tomto prípade (MHW) sa jedna o tábor, tvorený zo zvyškov vrakov obrovských plachetníc na obrovskom, ľuďmi nedotknutom ostrove. Riešite tam všetko. Od prípravy jedla a pitia na výpravy, oddych, relax, učenie až po prípravu rôznych pomôcok, ktoré vám uľahčujú prežitie v krásnej, ale nebezpečnej divočine.

Dostávate úlohy, množstvo úloh, ktoré posúvajú dej a vývoj dopredu. Okrem iného sa občas musíte popasovať – ako som už spomínal – s nejakým živočíchom. Na niektoré sa stačí pozrieť a sú jasné, s niektorými zvádzate predlhý (ale nie beznádejný) taktický boj trvajúci pár desiatok minút. Tieto zvieratá sa vám jednoducho občas pripletú do cesty. Môžete ich ignorovať (pokiaľ o vás netušia), alebo ich môžete:

  • omráčiť a chytiť (doniesť domov a robiť analýzu všetkého),
  • odohnať a zaplašiť,
  • doslova zabiť a vykuchať (a dôkladne využiť zvyšky zvera vo svoj prospech po spracovaní jeho pozostatkov v dedine).

Časť misií a aktivít sa týka odchytenia, či usmrtenia konkrétneho druhu za účelom výzkumu, zjedenia, použitia jeho zvyškov za účelom tuningu dediny, či vašej výbavy. Môžete chodiť na výpravy, kde doslova iba pozorujete ten obrovský prepracovaný živý svet , kde iba cesta je cieľom. S maximálnym vizuálnym a zvukovým zážitkom. Pokiaľ si dávate pozor, prežijete dlhé hodiny. Pokiaľ nie, skončíte veľmi rýchlo.

Na rozdiel od iných hier takéhoto druhu (RPG) si nevylepšujete priamo vlastnosti postavy, ale vlastnosti výbavy, ktorú používate. Na základe toho, čo nachádzate a ako to všetko spolu skombinujete. Tá kombinatorika je obrovská, časom umožňuje nastaviť vašu pripravenosť do každej možnej predstaviteľnej situácie. Od odolnosti v -30,-40 stupňovom mraze a tme, vysoko v horách, či jaskyniach, až po +40,+50 stupňové pekla počas poludnia , kdesi v pralese, na morskom pobreží, či vyprahnutej púšti. Na popasovanie sa s každým zverom, či na jeho životný priestor platí niečo inšie.

Celá MONSTER HUNTER séria a špeciálne MONSTER HUNTER WORLD je čistá japončina. Aj so svojráznym zmyslom pre humor, ktorý sa môže javiť ako infantilný, ale nie je. To je jednoducho humor na japonský spôsob, pôsobí veľmi odlahčujúco. Čiže MHW je vo svojej svoje podstate veľmi komplexná záležitosť, do ktorej sa nedá skočiť rovnými nohami s tým, že hneď bude zábava. Zábava samozrejme bude, len je potrebné vynaložiť trochu úsilia, učenia, rozumu a trpezlivosti. MONSTER HUNTER WORLD má obraz a zvuk dotiahnutý k dokonalosti, to je jednoducho život v prírode. V alternatívnej prírode, v ktorej sa učíte prežiť a žiť. Od toho sa potom odvíja dejová línia. A ďalšie veci. Hra vás do ničoho nenúti, ani neženie, je len na vás aký postup zvolíte. Všetko máte podložené parádnou databázou vašich, čoraz viac zväčšujúcich sa poznatkov fauny a flóry a je vašim veľkým pomocníkom v taktike pre každé prostredie.

Táto vec je vonku už nejaký čas, je dostupná na všetky platformy (PS, Xbox,PC). Odporúčam ju všetkým, ktorý nepreferujú instant gaming, ale chcú si skutočne užiť, kochať sa, trochu porozmýšľať a kráľovský sa zabaviť. Nedá sa to prirovnať k ničomu, čo má nálepku RPG. Je to japonský originál so všetkým, čo k tomu patrí.

 Nakoľko som dlhoročný fanúšik tejto série, zorientovanie v menu, v infraštruktúre menu, ikonkách, vo svojskej grafike mi nerobilo problém, v tomto si séria drží nadväznosť, čo je skvelé, nemusíte sa veci učiť od začiatku. Dopredu chápem prípadnú frustráciu nováčikov, nakoľko možnosti v menu sú gigantické a nie všetko je jasné na prvý pohľad. Problém po pár hodinách hrania postupne mizne, hra síce nemá nejaký dokonalý tutoriál, ale v rámci vašich aktivít vám bude postupne dochádzať, že čo, s čím a ako súvisí.

Škoda, že väčšina trailerov ukazuje iba tú akčnú stránku vecí, a aj to zjednodušene. Kým sa ideš do niečoho pustiť, do niečoho z čoho si jemne dosratý, tam tomu predchádza príprava. Najprv očekujes teritórium potvory, čo a kedy rieši, čo jej vadí, čo nie. Pozisťuješ v akom vzťahu voči ostatným sa nachádza v potravinovom reťazci. Absolvuješ pár pokusov huntu s vecami, ktoré ti ukážu, že ako určite nie. Postupne zisťuješ slabiny. Na základe toho si robíš a vylepšuješ zbraň a zbroj na mieru, množstvo rôznych zbraní, v konečnom dôsledku stovky rôznych zbraní na stovky rôznych zvierat. Zo stoviek rôznych druhov položiek, ktoré sa nachádzajú v divočine. Nebavím sa teraz o zvieratkách do veľkosti kravy, či menšieho slona, tie sú dobre na solídny tréning používania vašej výbavy v ostrých podmienkach. Na väčšiu háveď bude potrebných viac zbraní , nakoľko nie vždy sa dá doraziť iba jednou. Jednou načneš a druhou dokončíš. Zbroj vyslovene prispôsobuješ predpokladanému druhu útoku a prostrediu. Nepôjdeš do ľadovej fujavice v zbroji vhodnej na púšť, pokiaľ sa bavíme o odolnosti voči teplu, zime, vode, ohňu a iným veciam. Život v tvojom základnom tábore ponúka množstvo zmysluplných aktivít, ktoré využiješ v panenskej divočine.

Takže tak. Hra je celkom náročná pre grafické karty. Tu odporúčam aspoň vyššiu strednú triedu, s dostatočnou pamäťou, pokiaľ na karte nechcete grilovať well done stejky a nechcete mať domáci odber elektrickej energie na úrovni elektrického rušňa. To platí pre PC. Konzolisti to majú jemne jednoduchšie, tam sa nič takéto nedeje, ale na druhej strane sú vďaka architektúre konzol ukrátení o skutočne pôsobivý vizuál.

0
0

Pridaj komentár